Nie tylko Bollywood

Dostępność: dostępne
Wysyłka w: 5 dni
Cena: 49,00 zł

Cena regularna:

49.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

"Nie tylko Bollywood" to pierwsza książka poświęcona kinu indyjskiemu opublikowana w Polsce. Autorzy przybliżają czytelnikom historię oraz artystyczne i dystrybucyjne osiągnięcia tej z pozoru odległej geograficznie i kulturowo kinematografii, która w ostatnich latach cieszy się w Polsce i na całym świecie coraz większą popularnością. Wychodzą od Bollywoodu – filmowego zagłębia w Bombaju, indyjskiej "fabryki snów" i kolebki największych gwiazd, takich jak Shah Rukh Khan, Kajol, Amitabh Bachchan, Aishwarya Rai – ale przedstawiają również historię filmu indyjskiego, jego społeczno-polityczne konteksty, największe sukcesy, zmieniające się poetyki i ideologiczne uwikłania, szczególną uwagę przywiązując do widocznych w filmach przemian obyczajowych i zmian w definiowaniu kobiecości i męskości.

Tom "Nie tylko Bollywood" zawiera 21 artykułów o szerokim spektrum tematycznym, omawiających literackie i teatralne korzenie kina indyjskiego, twórczość wybitnych reżyserów i reżyserek takich jak Satyajit Ray, Deepa Mehta, Aparna Sen czy Mira Nair oraz popularne kino gatunkowe realizowane w języku hindi w Bollywoodzie oraz w języku tamilskim w Madrasie (zwane Kollywoodem).

Autorzy drążą także fenomen rosnącej popularności filmów bollywoodzkich, tak zwanych masala movies, wśród widzów zachodnich, sporo miejsca poświęcając społeczności polskich fanów, oraz badają transkulturowy potencjał i przykłady twórczej, obustronnej wymiany między Holly- i Bollywoodem.

Zbiór ilustruje ponad 600 zdjęć, ukazujących różnorodność estetyk obecnych w kinie indyjskim, a także kolorowa wkładka ze zdjęciami ekranowych idoli i idolek.

   

 • • •

Autorem okładki jest Bartek Materka, krakowski artysta, absolwent Akademii Sztuk Pięknych, koncentrujący się w swojej twórczości na tym, jakim deformacjom ulega obraz rzeczywistości w naszej świadomości. Jego obrazy, powstające na ogół na podstawie własnych fotografii, są analizą aparatu wzrokowego, tego, jaki wpływ mają nań współczesne technologie optyczne i metody generowania wizerunków (obraz cyfrowy, telewizyjny, mikroskopowy, kod ascii).

Dane techniczne

Wydawnictwo Korporacja Ha!art
ISBN 978-83-61407-30-0
Liczba stron 568
Oprawa broszurowa
Rok wydania 2009
Język polski

Produkty powiązane

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl